חזון

מרכז גרנות נולד מהצורך למצוא מענה לשאלות גורליות: למה יש בינינו כל כך הרבה חוסר התחשבות, חוסר כבוד, חוסר עניין וחוסר הערכה? למה כל כך רבים בינינו מכירים כמעט רק יחסים של התחשבנויות ומאבקי כוח קטנוניים? למה כל כך רבים בינינו מרוכזים רק בעצמם ולא מרגישים שום אחריות לאיכות החברה שבה הם חיים?

זוהי המציאות בכל פינה של חיינו: במשפחה, ברחוב, באמצעי התקשורת, אצל המנהיגים, אצל המחנכים, אצל מובילי התרבות והאמנות, ולמעשה אצל כולנו. וחיפוש תשובות לשאלות האלה הוליד חלום גדול להציע דרך אחרת לחיות כאן: דרך אחרת לדבר אחד עם השני, דרך אחרת להתייחס אחד אל השני, ודרך אחרת לחיות בזוגיות אחת, במשפחה אחת, בחברה אחת ובעולם אחד.

השינוי כבר כאן

אבל התמונה הקשה של כל כך הרבה אנוכיות ואטימות מסביב עוררה שאלה נוספת: האם יש בכלל מישהו שמעוניין במציאות טובה יותר?

מהר מאוד התברר שהתשובה היא בהחלט כן, שבין המוני אנשים שעסוקים רק בעצמם יש בינינו גם רבים שחולמים את אותו החלום ליצור מציאות של אחווה וסובלנות לכולנו. וגם אם הצעדים שהם עושים להגשמת החלום הזה קטנים מאוד, מרחק הליכתם גדול מאוד מאוד.

בלי שנרגיש בזה השינוי כבר כאן. וגם אם יקח עוד זמן עד שהוא יהפוך לדרך חיים של כולנו, מחיצות מתחילות ליפול, ועוד ועוד אנשים פוקחים את עיניהם להכיר בכך שאנחנו כאן לא כדי לנצח איש את רעהו, אלא כדי לחיות ביחד באחווה ובשיתוף.

וכשהיה ברור לגמרי שאנחנו לא לבד עם החלום על סובלנות ואחריות חברתית, ושכל מה שדרוש הוא בית לכל החולמים, מרכז גרנות יצא לדרך. מאז הדברים מתפתחים מעצמם עם זרם גובר והולך של אנשים שבאים עם רעיונות, עם הצעות, ועם נכונות אין-סופית להשתתף בדרכים שונות בפעילות המרכז.

הכוח השקט

היום אנחנו יכולים לציין בסיפוק שלא קשה כלל לגייס את הרוח הטובה והמושתקת שבתוכנו. מצאנו אותה בארגוני ההתנדבות הרבים, בקרב פנסיונרים שרוצים לתרום, בקרב סטודנטים ותלמידי בית ספר שמשתתפים במיזמים חברתיים שונים – כוח אדיר שרק מחכה שיקראו לו כדי לפעול ולעשות ולשנות את פני המציאות.

וככל שהמרכז מושך אליו יותר ויותר בעלי שאיפות חברתיות נעלות, ברור לנו יותר ויותר שאת הרוח הטובה הזאת אפשר למצוא אצל כל אחד מאתנו, אם רק נחפש במקום הנכון.

חזון לא מסתיים אף פעם, הוא רק מתעצם. ומרכז גרנות פותח עוד ועוד חלונות, עוד ועוד דלתות ועוד ועוד השראה לפעילויות שונות, כדי להיות כתובת לכל רעיון יצירתי ולכל מעשה חדשני שיתרום ליצירת החברה האיכותית שעליה אנחנו חולמים.

עד שסובלנות תהיה הדרך של כולנו, עד שסובלנות תהיה התשובה לכל השאלות שלנו, ועד שסובלנות תהיה התגובה לכל דבר שיקרה לנו.