אלימות נגד נשים: זה לא רק פיזי

למעלה ממיליון נשים וילדים כלואים במעגל האלימות בישראל. אותן נשים ונערות, מכל קצוות האוכלוסייה, נמצאות במערכות יחסים אלימות, עם בני זוג המתעללים בהן פיזית, מילולית, נפשית ו\או מינית. בעת האחרונה אנו עדים יותר ויותר להסלמה באלימות והתגברות המקרים בהן האלימות הגיע עד לכדי רצח.

כאמור, האלימות כלפי הנשים יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים. האלימות לא חייבת להיות פיזית, והיא יכולה להיות נפשית – המתבטאת באלימות מילולית, השפלה, איומים, בידוד חברתי וכלכלי. אלימות שכזו יכולה להיות הרסנית לא פחות מאלימות פיזית. החיים בצל החרדה, הפחד מהאיומים, ההשפלות וההאשמות מצלקות את הנפש לא פחות מאלימות פיזית. הנזקים שנגרמים לנשים ולילדים החווים אלימות מלווה אותם לאורך תקופה ארוכה.

מרכז גרנות מסייע לנשים נפגעות אלימות במספר דרכים. בין היתר, אנו מסייעים למעונות הפרוסים ברחבי הארץ. הסיוע הוא מגוון, החל משיפוץ מבנים, דרך רכישת ציוד, מזון, מוצרי היגיינה, ופעילויות חינוך והעשרה לנשים ולילדים השוהים במעון. בנוסף מטפל מרכז גרנות במקרים פרטניים, על פי הצורך, ומקיים באופן שוטף סדנאות וימי עיון להעלאת המודעות ודרכי הטיפול.

אם את חושבת שאת קורבן לאלימות, מכל סוג, דעי שאת לא לבד. ניתן לשבור את המעגל ולחזור לחיים נורמליים. בעזרת ליווי ותמיכה ניתן להתחיל מחדש ולרפא את הפצעים.

לסיוע מיידי יש להתקשר למשטרה – 100. קווי החירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פועלים 24 שעות, ומופעלים ע"י מתנדבים מנוסים שיכולים לספק סיוע והכוונה, תוך שמירה על פרטיות מוחלטת. מספרי הטלפון: נשים: 1202 גברים: 1203

שתף את הכתבה: