ילדים מול מסכים בחגים? לא אצלנו

לא מזמן הסתיים החופש הגדול, אבל נראה שחודש הלימודים הראשון היה מספיק אינטנסיבי וכל ילד ישמח לנוח בחגי תשרי. אז מה יש לנו בחודש חגיגי זה? שלושה ימי חופשה בשבוע הראשון של החודש לרגל ראש השנה. יומיים של חופשה ביום כיפור בשבוע השני של החודש, וכמובן – חופשה בת שבוע ושלושה ימים בחג הסוכות. כלומר 12 ימי חופשת חג וחול המועד לא כולל סופי שבוע.

מצד אחד החופש הוא כיפי, נחוץ ומשמח. מצד שני, אם לא נערכים בצורה טובה, החופש עלול להפוך למלכודת שיעמום וחוסר מעש עבור ילדיכם. כך, עשוי להיווצר מצב בו החופשה של ילדיכם תסתכם בישיבה פאסיבית מול מסכי הסלולרי/מחשב/טאבלט ובצפייה לא מבוקרת, בתכנים שהם לא תמיד איכותיים.
ילדים מול מסכים

מה ניתן לעשות כדי שהחג של הילדים יהיה מאוזן מבחינת מנוחה ופעילות? הנה כמה נקודות למחשבה:

  1. איחוד כוחות – בררו עם משפחות נוספות (משפחה או חברים) שאתם מסתדרים איתן ויש להם ילדים בגילאים קרובים לגילאי הילדים שלכם, מה הן מתכננות לחג. מספיק שביום אחד תארחו אצלכם, ביום אחר תתארחו אצל אחרים. תוכלו לתכנן עם משפחה אחרת טיול של יום או פיקניק. כך כבר יהיו לכם שלושה ימי פעילות, שיגרמו לילדים לשוחח עם ילדים אחרים, לשמוע דברים חדשים מעולמם של בני גילם ולצאת מהבית. בנוסף, אולי למשפחות שאתם מדברים איתן כבר יש תכניות שתוכלו להצטרף אליהן, או שאתם יכולים להציע תכניות. מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה…

  2. תכנון פעילויות מחוץ לבית – כשם שאתם מפנים זמן לקניית מוצרי מזון לארוחת החג, לניקיונות או להכנת ברכות שנה טובה, כך מומלץ לפנות זמן לחיפוש רעיונות טובים לשהייה מחוץ לבית בימי החופש. החודשים החמים הסתיימו והסתיו מפתה עם מזג אוויר נוח לפיקניקים או טיולים. חפשו בגוגל או באתר החברה להגנת הטבע, המלצות למקומות יפים לפיקניק או למסלולי טיול לפי דרגת הקושי הרצויה.

    שימו לב שבפייסבוק יש לא מעט קבוצות הורים שמעלים בהן הצעות והמלצות לפעילויות שטובות לילדים בני גילאים שונים. בקבוצת הפייסבוק "מה עושים בשבת?" יש 73,000 חברים והרבה המלצות טובות ואף אזהרות מאתרי בילוי לא איכותיים. המלצה נוספת: אתר "טיולי".
    מצורף גם לינק לפוסט עם טיפים על טיולי משפחות שבסופו הצעות למקומות מומלצים לטיול, מתוך הבלוג "אמא אורבנית" http://bit.ly/2dfb5tZ.

  3. דברים שאפשר לעשות בבית – הדברים שניתן לעשות בבית עם ילדים, יושבים בעיקר תחת ארבעה נושאי גג עיקריים: 1. מטבח. 2. יצירה. 3. פעילות פיזית. 4. העשרה. כשאתם מחפשים רעיון לפעילות, חישבו על ארבעת הכיוונים האלה וכבר תהיו ממוקדים יותר.
    הנה כמה רעיונות מתוך כל נושא:

    מטבח – ימי החופשה הם הזדמנות נהדרת להכנה משותפת של קינוחים טעימים ופשוטים (כדורי שוקולד, עוגת ביסקוויטים) או של מאכלים פשוטים ומהנים להכנה כמו בורקס מבצק עלים קנוי, הממולא במילוי טעים שהכנתם לבד.

    יצירה – תחום רחב מאד. ניתן לקחת רהיטים ישנים שזקוקים לצביעה לפרוש סביבם עיתונים ולצבוע אותם יחד. תוכלו לקנות בדי קנבס מתוחים על מסגרות עץ (כ-10 ש' ליחידה), לחפש ברשת תמונות של חיות/ גיבורי על/ דמויות אהובות, להעתיק על קנבס, לצבוע וליצור לבד תמונות שתוכלו לתלות בבית. אם אתם אוהבים חתולים, תוכלו להכין מקופסאות קרטון שתדביקו בעזרת דבק חם, בית שעשועים לחתול.

    העשרה – מומלץ לערוך ביקור עם הילדים לפני תחילת החופשה בספריה העירונית ולקחת ספרים שהילד נמשך אליהם ובחר לבד. הוא לא אוהב לקרוא? תקריאו לו והכניסו אותו לעולם חדש של עניין. מומלץ גם לחפש ברשת סרטים שכל המשפחה תרצה לראות ביחד בבית בצפייה ישירה (חברו את המחשב למסך הטלויזיה בעזרת כבל HDMI).

    פעילות פיזית – חפשו ביוטיוב שיעורי פעילות גופנית לכל המשפחה ותוכלו להנות מהפעלה כיפית ומשחררת מרץ. הנה דוגמא:

    עוד פעילות אנרגטית בבית היא משחק "חפשו את המטמון".

    רעיונות נוספים לפעילות ויצירה בלינקים המצורפים:
    32 פעילויות יצירה עם הילדים שנשארים בבית- YNET
    10 רעיונות לפעילויות עם הילדים בבית – סלונה
    101 פעילויות בחופש – הלול

  4. קופונים ומבצעים – באתרי הקופונים יודעים שהורים מחפשים פעילויות מהנות איכותיות ומשתלמות לימי החופשה. לכן הם כבר הכינו קופונים משתלמים לתערוכות, קרקסים, מחזות זמר ומופעי סטנד-אפ שמתאימים לבני נוער והצגות לבני כל הגילאים. טיפ נוסף, בידקו גם בחברת האשראי שלכם אם אתם זכאים להטבות 1+1 החודש.

  5. מאחלים לכם חופשה נעימה ופעילה!

שתף את הכתבה: