משנים את סדרי העדיפויות בתקופת החגים: עבודה מול ילדים

תקופת החגים היא הזמן המושלם לעצור את הכל וליהנות מזמן איכות עם בני המשפחה, לרבות בני המשפחה הקטנים יותר, אשר נמצאים בחופש מבית הספר והגן. עם זאת בעולם המערבי המודרני, רוב האנשים עובדים בתקופת החגים ולכן מתקשים למצוא את האיזון המתאים בין עבודה לבין ילדים. אולם למעשה מה שלרבים נראה כבלתי אפשרי, לא דורש יותר מתכנון נכון של סדרי עדיפויות ואנו כאן כדי להציע איך ניתן לעשות זאת:

עזרה רבותי עזרה, אם יש זו ברכה

בעת החופש האיזון המתבקש הוא לא רק בין העבודה לבן הילדים, היות וגם מטלות הבית הפשוטות לכאורה דורשות מענה מתאים. כך למשל על ההורים מוטל לבשל, לסדר, לעשות כביסות, לקלח את הילדים ועוד שאר מטלות שאינן נעלמות עם בוא החופש. הקושי מתחיל כאשר עולה בנו הרצון לבצע את כל המטלות שיש לנו במאת האחוזים: לתת את מלוא תשומת הלב לילדינו בכל רגע נתון, להחזיק בית מתוקתק ונקי לתפארת ולהיות זמינים בעבודה במידה מרבית. מיותר לציין כי מדובר בתרחיש מעט בלתי אפשרי ולכן כדאי לזכור כי הורים הם בסך הכל בני האדם וכי אף אחד לא מושלם. אי אפשר להצליח לעשות הכל לבד וללא עזרה חיצונית. לכן אם בתקופת החגים ניתן להיעזר בסבתא, דודה, אחות, או אף בשירותים במיקור חוץ יהיה זה פתרון אפקטיבי ויעיל שיאפשר לכם להתמקד בדברים החשובים.

רשימת מטלות מסודרת עוזרת להישאר ממוקדים

זה אומנם נראה מעט מרחיק לכת, אולם כתיבת רשימת מטלות הכוללת את כל הדברים אותם יש לעשות במהלך היום היא פתרון אטרקטיבי אשר יכול לשמור על מסגרת ולהשאיר אתכם ממוקדים. ברשימה יש לציין את הדברים החשובים יותר כמו גם את אלו החשובים פחות, ולכלול את צרכי העבודה לצד הצרכים של כל בני המשפחה. מטבע הדברים עליכם להתייחס קודם כל לנושאים אותם כתבתם כדחופים בסדר העדיפויות שלכם ומשם להמשיך. טיפ שלנו: כדי להצליח עליכם ללמוד להיות סלחניים כלפי עצמכם במקרה ולא תספיקו למלא את כל הסעיפים ברשימה. כך, תאפשרו לעצמכם ללמוד מכך ולערוך למחרת רשימה מעט מציאותית יותר.

ללמוד להציב גבולות גם לעבודה וגם לעצמכם

לגבולות יש חשיבות רבה ומחקרים רבים נכתבו על חשיבותם של הגבולות. הגבולות חשובים לא רק ביחסים מול הילדים, אלא גם ביחסים שלכם מול העבודה ובעיקר מול עצמכם. שינוי סדר העדיפויות וההקפדה על הקדשת זמן לילדים לא פעם תלויה בכם וביכולת שלכם להציב גבולות. גבולות אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים: החל בלא לעבוד מעבר לשעות העבודה, או לא לענות לטלפונים כשאינכם עובדים ואף ללמוד לעצור את העבודה על מנת להקדיש את הזמן לילדים שלכם.
לסיכום, אנו ממליצים בחום להתארגן לחופש מראש ולתעדף. אתם אמנם לא סופרמן אך אין סיבה שלא תספיקו את כל מה שתרצו בחופש ואף עוד קצת.

במרכז גרנות אנו שואפים ליצור תקשורת נכונה שתוביל לקירוב לבבות בין אנשים. אהבתם את המאמר? סמנו לנו לייק ותיהנו ממגוון מאמרים מועילים ומעצימים לקראת השנה החדשה.

שתף את הכתבה: