לבשל ביחד – הגיוני או בדיוני?

לבשל ביחד – הגיוני או בדיוני?

תקופת חגי תשרי היא הזדמנות נהדרת לארח אנשים שאתם אוהבים ולהזמין חברים למפגשים חמימים ומעניינים. אפשר להזמין לשעות אחר הצהריים לשתייה חמה ועוגה ולחלופין אפשר גם להזמין אורחים לאכול יחד ארוחה מהנה ומגבשת. בהנחה שיש בביתכם שניים עם גישה טובה למטבח ובהנחה שאתם יודעים מה תרצו לבשל, נותרה עוד החלטה מעניינת אחת: האם אחד מכם ייכנס למטבח וייקח על עצמו את הבישולים? או שמא תיכנסו למטבח כזוג לעבודה משותפת?
מתלבטים? הנה כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם להחליט האם בישול משותף גורם ליותר צרות או שהוא טומן בחובו יותר יתרונות:

  1. בוס יש רק אחד – במטבחים מקצועיים יש שף ראשי ושאר אנשי הצוות הולכים עם הקו שלו. ישנה האופציה שאחד מכם יוביל את הכנת המנות והשני יהיה הסו-שף, יד ימינו! כך, תוכלו להתקדם לביצוע מהיר ופשוט של המנות. אם תתחילו להתדיין על אופן ההכנה ועל הרכיבים השונים, על אף שזה יכול להיות מעניין, זה עלול לגזול לכם זמן יקר. בנוסף זה אף עלול להצית ריב מיותר. אופציה נוספת שנותנת מענה לבעיה זו היא להחליט שכל אחד אחראי על מנות שונות ופשוט לעבוד במקביל באותו מטבח.

  2. אש הלהבה – מטבחים הם לא מקום רגוע. לא בכדי, צמח פולקלור שלם של סיפורים על אווירה קדחתנית וקשוחה במטבחי מסעדות. ישנה תעשייה שלמה של תכניות ריאלטי בטלוויזיה, סביב ההכנה של אוכל. בישול ואפייה כרוכים בדרמה ומתח – האם האוכל ייצא טעים? או שנשליך לפח מצרכים שעלו כסף ונישאר ברגע האחרון בלי אוכל טעים? האם המנה הזו תוסיף למוניטין שלי כבשלן או תפגע בו?
    אם כך, איך מוציאים את המתח מהמטבח? כשאתם נכנסים לבשל יחד, נסו לקחת את הדברים בפרופורציות. התייחסו לתהליך ההכנה בעדינות ואהבה. אל תחמירו ותידרדרו לביקורת נוקשה, אם דברים לא מתנהלים כמתוכנן. אולי היא שכחה לקנות אבקת אפייה, ייתכן והוא שם יותר מדי פלפל שחור, אופס- הוא הסיט מבט והבצל במחבת קצת נשרף… עם כל הדברים האלה אפשר להתמודד אם מצטיידים בריכוז, סובלנות וקבלה של דעות וטעמים שונים משלכם.

  3. שיתוף פעולה – כל פעילות משותפת עם בן הזוג, היא הזדמנות לתרגל את שיתוף הפעולה בינכם ולהפוך אותו למוצלח יותר. המטבח הוא מקום נפלא לשם כך. במטבח יש לכם יעדים משותפים – יש זמן שבו הארוחה צריכה להיות מוכנה. יש אילוצים של כמות משתתפים, עלות, מקום במטבח, ציוד, טעמים שונים של האורחים ועוד. אתם כצוות, צריכים לנווט בין האילוצים ולהגיע ליעד. כמובן שככל שתהיו צוות טוב יותר, התוצאות שלכם ישתפרו. היכנסו למטבח עם מודעות והקשבה וחישבו על הסיפוק והכיף שיהיו מנת חלקכם, אחרי שתצליחו לבצע ביחד משהו משותף.

  4. פירגון – הסוד של כל פעילות משותפת טובה הוא פירגון. על אף שוודאי שיש לכל אחד מכם דעות מוצקות לגבי איך הדברים צריכים להתנהל במטבח, נסו לזכור שאתם כרגע עובדים יחד. עדיף להיפרד מהרצון שהדברים יתנהלו בדיוק כפי שאתם אוהבים. נסו להקשיב לצד השני במקום לפסול את דעתו. זכרו כי אתם שם יחד משום שכל אחד מכם ראה בשני, דברים טובים ומעוררי הערכה ולכן בחר בו. התמקדו באותם הדברים שאתם מעריכים בבן הזוג שלכם, כמו הדברים שהוא עושה נפלא במטבח, ובכלל בחייכם המשותפים. נסו לבטא את הערכתכם במילים ובמעשים. הרווח שלכם יהיה ענק ותקבלו חום ופירגון בחזרה.

  5. מטרת העל – זיכרו כל הזמן את מטרת העל. אתם מבשלים יחד כדי להקל על העומס של שניכם, במקום שרק אחד מכם יבשל ויגיע מותש לארוחה. ברגע שתזכרו את מטרת העל, כל הפעולות שלכן יכוונו אליה והפעילות המשותפת תצלח!

  6. בהצלחה!

שתף את הכתבה: