איך חוזרים מהחופש לעבודה עם חיוך?

חופשות החגים עומדות להסתיים ואתם עומדים לפני החזרה לעבודה. הבטן קצת מתכווצת. חלקנו חושבים על העבודה שמחכה לנו ומרגישים שיש בה יותר מדי מתחים ועומס, חלקנו חוששים לחזור לשגרה של שעמום וחדגוניות, בעוד שחלקנו פשוט נהנים מהחופש ולא רוצים שהוא יסתיים. מה עושים עם המחשבות האלה ומה ניתן לעשות כדי לחזור לעבודה עם חיוך? הנה כמה נקודות למחשבה:

  1. היופי שבעבודה – אחד הציטוטים היפים של שמעון פרס ז"ל, מגדולי המדינאים של ישראל, הוא: "שני דברים אינני אוהב: להתעצל ולהתפנק". חופש מוחלט ללא מטרה או יעד, עלול להפוך לשעמום ובטלה המובלים לאדישות ואף דיכאון. זיכרו כי בעבודה יש גם משהו בריא ומעורר לפעולה. עבודה היא לא בהכרח טורח ומנוחה או חופש הם לא בהכרח תענוג. הידעתם שבאי האיטלקי, סרדיניה, מקום בו אנשים מאריכים ימים במיוחד, מאמינים בחיי מלאי פעילות ועבודה? תושבי סרדיניה עובדים תמיד, גם כשהם לא מרגישים כל-כך טוב. לדעתם, אם הם לא יעבדו, אז הם יהיו חולים באמת. גם שמעון פרס האמין בזה, האריך ימים והפך לאחת הדמויות המוערכות בישראל ובעולם. דימיון מעניין

  2. לאהוב את הקיים – נסו להביט על השגרה שלכם בעיניים רעננות ואוהבות ולהעריך אותה מחדש. בידקו: האם אתם לוקחים את מה שיש לכם כמובן מאליו? לפעמים אנו עושים דרך ארוכה כדי להגיע לסטטוס או למקום עבודה מסוים ואז שוכחים את הדרך ומתרגלים לקיים. אל תשכחו כמה קשה עבדתם כדי להגיע לאן שהגעתם ואל תקחו את זה כמובן מאליו. בנוסף, זיכרו שיש גם יתרונות לשיגרה – לא צריך להמציא את הגלגל בכל יום מחדש ולוודאות הזו יש אפקט מנחם. בשיגרה יש שקט וקביעות המטיבים עם הנפש ומאפשרים לכם לעשות תכניות בהתבסס על השיגרה הזו.

  3. הזדמנות לשינוי – מתעצבים מהחזרה לעבודה? אולי לא כדאי להתעלם מהתחושה הזו. חוסר השמחה שאתם חשים כרגע יכול להיות מניע לשינוי. חישבו מה אתם יכולים לעשות כדי לחבב את העבודה שלכם יותר. הציבו יעדים שטובים לכם, כגון העלאה במשכורת, הורדת העומס, שיפור יחסים עם עובד מסוים, שינוי תפקיד וכד'. חישבו על דרך שתעזור לכם לעמוד ביעדים אלה. הבלוז של אחרי החגים יכול להיות נקודתי וחולף, אבל גם עשוי להצביע על בעיה עמוקה יותר. אפשר לנצל את המומנטום על מנת לבדוק ולבחון: אולי אתם נמצאים בתפקיד שלא ממצה את היכולות שלכם? אולי סביבת העבודה לא עושה לכם טוב? אחרי שלב התובנות, עוברים לשלב הניתוח, א הפם הרלוונטיים והסקת המסקנות.

  4. תמיכה – אל תשמרו את התחושות האלו לעצמכם. ייתכן שאם תדברו על העניין עם הקרובים אליכם, תוכלו להרגיש טוב יותר רק מעצם השיתוף. בנוסף, הקרובים אליכם, יבינו שאתם במצב רגיש ויידעו לא להקשות עליכם עם עניינים נוספים. אולי הם יחלקו איתכם את התחושות שלהם וייקל עליכם לדעת שאתם לא לבד בתחושות אלו. לעומת זאת, אולי קרוביכם דווקא שמחים לחזור לעבודה ותקבלו מהם השראה. בשיתוף יש פתיחת דלת שאין לדעת ליא תוביל. לעיתים היא מובילה למקומות טובים. נסו אותה.

שתף את הכתבה: