החג המאורגן שלי

תקופת החגים מאופיינת בארוחות גדולות שצריך להכין ואירוח של בני משפחה. איך אפשר להנות מהתקופה המיוחדת הזו בשנה ולהימנע מהעומס והלחץ סביב ההכנות? הנה כמה עצות למארחים:

  1. היערכו מראש – אם אתם עומדים לארח ארוחת חג או אפילו שתיים במהלך חגי תשרי, מומלץ לתכנן מוקדם ככל האפשר את המנות שתרצו להכין. במקום לחכות לימים הקרובים לערב חג, אז צפויים עומס ותורים בסופרמרקטים, תוכלו לדעת אם יש מצרכים שתוכלו לקנות מראש כמו: שתייה קלה, פירות יבשים וקטניות. בנוסף, בשר ודגים עדיף לקנות במקומות בהם ניתן להזמין מראש בטלפון ואז לבוא לקחת.

  2. הפעלת אורחים – במידה והאורחים הציעו לעזור, תוכלו לבקש שיביאו סלט טרי שיש להכין זמן קצר לפני הארוחה. את הסלטים האלה, אולי לא יהיה לכם זמן להכין. אין כל רע בחלוקת מטלות לאורחים קרובים, הם ירגישו מועילים וישמחו לעזור, בעוד שעבורכם כל מטלה שיורדת מהרשימה היא עולם ומלואו.

  3. סידור השולחן – ישנם אתרים רבים עם המלצות לקישוטי שולחן, למשל אתר PINTEREST בו תמצאו רעיונות יפים וקלים לביצוע, לעיצוב השולחן. אפילו קרש חיתוך מעץ עם אשכול ענבים שמונח עליו יכול להוות קישוט יפה וקינוח טעים  בנוסף, לפני החג, תוכלו לתת לצעירים שבמשפחה לצבוע אצטרובלים ואבנים חלקות בצבע זהב ואת אלו תפזרו בין הצלחות כקישוט. כך תרוויחו שעתיים של הפעלה יצירתית ושולחן יפה ומקושט. את שולחן החג מומלץ לערוך יום מראש.

  4. כך לא שוכחים מנות – כדאי להכין מראש את הקערות בהן תגישו את האוכל ובכל אחת מהן להניח פתק קטן עם שם המנה שאמורה להיכנס לקערה. כך לא תשכחו להגיש מנות שהכנתם ואפסנתם במקרר (רק לא לשכוח להוציא את הפתק).

  5. שמרו את זה פשוט – אנו ממליצים לשים בצד את השאיפה להרשים עם בישול יצירתי ומורכב. בישול אתגרי מדי עלול להביא אתכם לארוחה כשאתם מותשים וחסרי סבלנות. עדיף שלא תבחרו לארוחת החג במתכונים שלא ניסיתם בעבר או במתכונים מרובי שלבים. מומלץ לבחור בבישולים שאתם כבר מומחים בהם.

  6. שמרו על התקציב – נסו להגביל מראש את הסכום שתרצו להוציא על האירוח ולא לחרוג ממנו. לא כדאי לסיים את החוויה עם תחושה חמוצה, בגלל הוצאות שיצאו משליטה. מקומות רבים ומועדוני לקוחות שונים, עורכים מבצעים לקראת קניות החג, מומלץ להתעדכן.

  7. אהבה – במהלך ההכנות והאירוח אל תתנו לריבוי המטלות ולעומס, להשכיח מכם את הדבר החשוב באמת: אתם מארחים כדי להעניק אהבה והשקעה לקרובים אליכם. גם אם מתגלעים ויכוחים במהלך קדחת ההכנות, חשוב לזכור כי אין דעה אחת צודקת אלא צרכים של כמה אנשים שיש לנווט ביניהם. המושג: "ויתורי אהבה" משמעו ויתורים ששני הצדדים עושים בשמחה, כי כל צד יודע שאם הוא יוותר במקום אחד, הוא יקבל פיצוי ונתינה במקום אחר. חג שמח!!!

שתף את הכתבה: