פעילות משותפת לכל המשפחה: כלי לתקשורת מנצחת

בעולם בו רובנו מעבירים את רוב הזמן מול המסכים, התקשורת בין בני המשפחה מקבלת חשיבות משנית. ולא רק מסכים הם אלו הגורמים לריחוק, אלא גם העובדה שרוב שעות היום בני המשפחה השונים מפוזרים בין מסגרות של עבודה ולימודים ואינם מבלים זה עם זה. לכן, תקופת החגים על החופשות שהיא מביאה עמה, מהווה זמן נהדר לחדש את התקשורת בין כל בני המשפחה, ואין דרך טובה יותר לעשות כן מאשר פעילות משפחתית משותפת.

פעילות משותפת

על חשיבותה של תקשורת

ממש כמו יחסים זוגיים בהם התקשורת חשובה לאין שיעור, כך חשובה גם התקשורת בין בני המשפחה השונים. אולם תקשורת מנצחת אינה מובנת מאליה. היא דורשת טיפוח ותחזוקה אין סופית. הסיבות לחוסר התקשורת הן רבות ומגוונות כמו: חוסר זמן, תכנון לקוי של סדרי עדיפויות ומחסור בדוגמה אישית במודל המשפחתי שחוו ההורים עצמם. עם זאת למרבה השמחה, תקשורת מנצחת היא דבר שניתן לבנות על ידי פינוי זמן למפגש של המשפחה, וניתן לפתח אותה בכל שלב בחיים.

בחגים לוקחים פסק זמן לבילוי משפחתי

רוב החיים כולנו מתמודדים עם חיי השגרה, עם לחץ יומיומי, עמידה בלוחות זמנים, עייפות ועוד שלל גורמים אשר גורמים לנו לרצות לחזור הביתה, לרבוץ מול הטלוויזיה ולזכות למעט שקט נפשי. לכן החגים מהווים למעשה את האור בקצה המנהרה, כניסה לתקופה בה יש לנו מעט חופש, כמו גם את האפשרות ליהנות אחד עם השני. כדי לשפר את התקשורת עם האנשים החשובים לנו ביותר, הלא הם בני המשפחה שלנו, עלינו להקדיש זמן למפגש משפחתי מגבש. כמובן שמעבר ללשבת לשיחה ולהתעדכן, ניתן להפוך את המפגש לפעילות מהנה הרחק מהמסכים, בה תהיה פלטפורמה נוחה לכולם להתחיל לתקשר.

רעיונות לפעילות משותפת לכל המשפחה בתקופת החגים

ישנם רעיונות רבים לפעילות משפחתית מהנה ומגבשת בדרך לתקשורת מנצחת. לדוגמה, לינה בקמפינג, טיול בשבילי ישראל, פיקניק בים ועוד. אולם בניגוד למקרים אחרים בהם אנו דואגים שיגיעו לאירוע חברים בגילם של הילדים, הפעם מומלץ לנסות לנסוע בהרכב מצומצם של בני המשפחה הגרעינית. בדרך זו, הילדים ישחקו זה עם זה וכן גם עם ההורים. אין דבר מקרב לבבות יותר מאחים אשר זוכים להכיר זה את זה מחדש ולמצוא שוב את נקודות החיבור ביניהם. האחווה שתיווצר תלווה אותם גם הלאה בהמשך חייהם. גם עבור הורים מדובר בפעילות מכוננת. בנוסף, לאחר שהילדים הולכים לישון יש לכם ההורים, מעט זמן לדבר יחדיו על החיים ומה שביניכם. כך, תוכלו לשפר את התקשורת הזוגית ולהפיק את המרב מהערב המשותף שלכם תחת שמי הכוכבים או בבית מכורבלים על הספה.

לא חסרות פעילויות משותפות גם לאלו אשר בוחרים להישאר בבית בתקופת החגים. כך, במקום מסלול טיול, שכשוך בים או באיזה נחל בצפון, או לינה בבית מלון, אתם יכולים לפנות את הזמן לשחק במגוון משחקים אשר מתאימים לטווח גילאים רחב בהם יכולים להשתתף כל בני המשפחה. בנוסף, אתם יכולים לטייל בסביבת הבית ולקיים עוד שלל פעילויות מהנות ומגבשות שיתרמו לבניית תקשורת מנצחת.

לרשותכם מגוון מאמרים העוסקים בתקשורת בין בני המשפחה. אהבתם את המאמר? סמנו לנו לייק, ושיהיה בהצלחה!

שתף את הכתבה: