לחגוג את חג הפסח באהבה

איך להיערך להכנות לפסח עם אנרגיות חיוביות? הדברים האלה יספקו לכם את ההכנה הנפשית הדרושה כדי לקחת חלק באווירה החגיגית עם הרגשת שמחה

איך להיערך להכנות לפסח עם אנרגיות חיוביות? הדברים האלה יספקו לכם את ההכנה הנפשית הדרושה כדי לקחת חלק באווירה החגיגית עם הרגשת שמחה

פסח אמור להיות שמחה: השתחררנו מבית עבדים ויצאנו מעבדות לחירות, ואנחנו ביחד בערב הזה, הורים וילדים, סבים וסבתות, וכל המעגל של קרובי משפחה, כדי לחזור ולהזכיר לעצמנו שלא תמיד היתה לנו חירות, וכמה שפר עלינו גורלנו שאנחנו בני חורין.

כך זה אמור להיות, כך אנחנו אמורים לראות את החג הזה, וכך אנחנו אמורים להרגיש כלפיו: שמחה והתרגשות והכרת תודה. אבל האם זה באמת מה שקורה? אצל חלק מאתנו כמובן שכן, אבל אצל רבים מאוד בינינו התמונה הזאת רחוקה מהמציאות, כי אצל רבים מאוד בינינו פסח הוא חג של תסכול ועצב.

בעידן הזה של כל כך הרבה משפחות קרועות בתוכן וביניהן, וכל כך הרבה זוגות שמתרסקים כל שנה מחדש בגלל השאלה "אצל מי חוגגים השנה את פסח", וכל כך הרבה גרושים וגרושות שמוצאים את עצמם ליד שולחן החג בלי הילדים שלהם, וכל כך הרבה פנויים ופנויות שבאים בגפם ומנסים להיות חלק מהחג מול כל האנשים הטובים מסביב שרק רוצים לדעת "נו מתי החתונה", בעידן שכזה לרבים מאוד קשה להרגיש שמחה. ולא דיברנו עדיין בכלל על השאלות "הקטנות" של "מי תמיד מזמין" ו"מי תמיד מוזמן", או של "מי תמיד עוזר ומי תמיד משתמט".

לחגוג את חג הפסח באהבה

ובכלל לא במקרה לקראת פסח מזנק מדד הדיכאון לגבהים, והרבה יותר אנשים פונים אל מטפלים ויועצים כדי שיעזרו להם להתגבר על הרגשת הבדידות.

אז איך מגיעים לחג בלי תסכול ובלי דיכאון, ולא משנה מה מצבנו האישי?

שלב 1: הכירו במה קשה לכם ובמה שחסר לכם. זאת המציאות שלכם. אתם לא יכולים להתעלם ממנה ואתם לא יכולים להימנע מעצב.

שלב 2: אחרי שהכרתם בחיים הלא מושלמים שלכם, אתם יכולים לבחור במה להתרכז: במצב הרע שלכם או בסיכוי הטוב שלכם. אתם יכולים להתרכז בהפיכת הערב הזה למסיבה של רחמים עצמיים, ואתם יכולים להשתמש בו לחשבון נפש כדי להבין איפה טעיתם, ולהתחייב לעשות כל מה שדרוש כדי לשנות את נסיבות החיים שלכם.

פסח מסמל מעבר ממצב נפשי של שעבוד למצב נפשי של חופש: שבכל הלילות היינו משועבדים להרגלים הרעים שלנו, לפתרונות המפוקפקים שלנו שלנו ולגישות השליליות שלנו, והלילה הזה כולו חופש לבחור בגישות הרבה יותר אפקטיביות והרבה יותר חיוביות שעד היום לא הכרנו בהן.

אז גם אם החיים שלכם קשים, וגם אם האנשים הקרובים לכם ביותר קשים, החיים שלכם יכולים להיות טובים יותר עם גישות אפקטיביות יותר מצדכם. אז לכו עם המחשבה הזאת אל החג, והבטיחו שהיא ממוקמת במרכז תודעתכם במשך כל הערב, ותנו לה את כל העוצמה שלכם כדי שהיא תנצח את העצב ולו רק לערב הזה.

שתף את הכתבה: