סלי מזון לפסח למשפחות שנמצאות בטיפול של מרכז גרנות

במסגרת פעילותנו אנחנו פוגשים יום יום מקרים קשים הזקוקים לסיוע מיידי, ורק בעזרתכם נוכל לעזור להם עם סל מזון עמוס בכל טוב לחג.

כולנו שומעים שוב ושוב על מעגל העוני, על משפחות ללא שום הכנסה, על קשישים שחיים רק עם קצבת זקנה, על נכים שיחגגו את ליל הסדר בגפם, ועל אלה שחיים מארוחה לארוחה. אבל עבור רובנו זוהי תופעה שלא באמת מחוברת אלינו, ואילו המתנדבים שלנו רואים אותם במו עיניהם, בכל ערב חג, בעת החלוקה של סלי המזון שנקנו בכסף שלכם.

מתנדבים ותורמים מבטאים את רוח החברה. הם אלה שנותנים את זמנם ואת כספם ללא חשבון כדי להקל על אלה שאין להם. וזה לא קשה להם כי הם מסתכלים ישר בעיניים של המצוקה הזאת ורואים את העוני הזה, את הסבל הזה, את היאוש הזה, ואת התמיהה הזאת למה זה ככה.

הדברים האלה נכתבו בהשראת התיאורים של כמה מהמתנדבים שלנו על חוויה מרוממת נפש של מתנדב שמחלק לנזקקים סלי מזון לחג. לא פעם מתנדב מוחה בסתר דמעה מעיניו כשהוא רואה את התודה בעיניו של מישהו שמקבל מידיו את הסל המלא כל טוב.

ולנו במרכז גרנות חשוב שכל אחד מהתורמים שלנו יידע איזה חלק גדול יש לו בדמעה הזאת ובניצוץ הזה.

הדבר הראשון שכל מתנדב מציין הוא עד כמה הנתינה מעצימה את הנותן, ועד כמה היא מאפשרת לו לחוות את העושר שבתוכו. אין שום דבר שמעצים אותנו יותר מאשר נתינה לאדם אחר משהו שיש לנו. רק אדם שיש לו מה לתת יכול לתת, ורגע של נתינה מחזק את הכרתנו שיש בנו משהו שהוא בעל ערך למישהו אחר. נתינה היא אם כן אמירה של עושר פנימי והצהרה של אהבה.

תרומת סלי מזון

ומה עם תמורה לנתינה שלנו? כשאנחנו נותנים מהלב הנתינה והקבלה הן אותו דבר ואין להפריד ביניהן, כמו שהים והגלים שלו הם דבר אחד. כי בנתינה מהלב אתם מקבלים באותה שנייה שאתם נותנים, ועצם הנתינה שלכם היא גם הקבלה שלכם, ואי אפשר בכלל להבחין בין השתיים. וזה סיכום החוויה של כל מי שעוסק בהתנדבות ובתרומה.

וכך ניסח את הרעיון הזה מתנדב חדש, צעיר ונלהב: "הייתי רוצה שכל האנשים האלה שמקבלים מידי את סל המזון יידעו איזו שמחה הם גורמים לי כשאני רואה את השמחה בעיניים שלהם, והייתי רוצה שכל התורמים שמאפשרים את המפעל הזה יידעו מה גדול הניצוץ שהם מציתים".

הרבה ניצוצות של שמחה מביא מרכז גרנות לאנשים שכל כך מעט שמחה יש בחייהם, וכל ניצוץ כזה הוא אך ורק בזכותכם: בזכות היד המושטת שלכם ובזכות הלב הפתוח שלכם. אז תזכרו שהתרומה שלכם עוזרת לנו לעזור להם, ואל תשכחו שאתם משאירים בכל אחד מסלי המזון משהו מהלב שלכם.

שתף את הכתבה: