עוברים לתקשורת אחרת

אתם מפסידים יחסים וקרבה בגלל תקשורת מנתקת, ובזכות תקשורת מחברת אתם מרוויחים יחסי אהבה ושמחה.

זה עולם אחר. הכל השתנה: אמצעי התקשורת, אמצעי התחבורה, המבנה המשפחתי. רק דבר אחד נשאר בדיוק כפי שהיה: אנחנו עצמנו. לא השתנו הגישות הילדותיות שלנו כלפי היחסים שלנו, לא השתנו הגישות האנוכיות שלנו כלפי הסביבה שלנו, ולא השתנו הגישות המרחיקות שלנו כלפי אנשים אחרים.

תקשורת זה קודם כל ליצור קשר,
תקשורת זה קודם כל לכבד את השני,
תקשורת זה קודם כל להקשיב לאדם שאתו משוחחים.

אמנם צמחנו במדע ובטכנולוגיה, והרבה תמימים בינינו חשבו שיחד עם הטלפונים החכמים והמחשבים הגאונים נהיה הרבה יותר שמחים ומאושרים. אבל לא זו בלבד שזה לא קרה, העולם של ימינו הרבה יותר עוין ומדוכא, ויש בו הרבה יותר לחץ, חרדה וחוסר משמעות. ומעל הכל, המספר של מערכות יחסים שמתנפצות או דועכות גדול היום הרבה יותר מאי פעם.

עוברים לתקשורת אחרת

הזמן בשל למהפכה בתקשורת הבין אישית, ומשמעות המהפכה הזאת היא מעבר מתקשורת מנתקת לתקשורת מחברת, מתקשורת מרחיקה לתקשורת מקרבת, מתקשורת בלי קשר לתקשורת עם קשר.

תקשורת כדי להרחיק או כדי לקרב

רק דבר אחד יכול להביא לכם יחסים טובים או יחסים רעים עם כל אדם בעולם: התקשורת שלכם. אתם מפסידים יחסים ואהבה בגלל תקשורת מנתקת, ובזכות תקשורת מחברת אתם מרוויחים יחסי אהבה ושמחה. אז כדאי שתבטיחו שהתקשורת שלכם תהיה תמיד מחברת, כי היא תקבע אם תהיו מאושרים או אומללים.

לתקשורת יש שני תפקידים: או לקרב אותנו אחד אל השני, או להרחיק אותנו אחד מהשני. אין תפקיד שלישי. וכל שיח בינינו מביא לאחת משתי התוצאות האלה: או התקרבות או התרחקות. אין תוצאה שלישית. ואם תבדקו דרך הרעיון הזה כל שיח ביניכם ובין אדם אחר, תגלו שבסופו קרתה אחת מהשתיים: או התקרבות או התרחקות. ואם כך, למה לבחור בעסקה של מפסידים אם אנחנו יכולים להרוויח בעסק הזה שקוראים לו יחסים?

תקשורת מקרבת שונה לגמרי מדגם התקשורת המרחיקה שהכרנו עד היום, ואי אפשר לקיים אותה עם גישת הכוח והמאבקים של הדגם ההוא. וכדי לעבור אליה אנחנו צריכים להכיר את הגישה המתאימה לה: תקשורת שיוצרת קשר.

לא רק מדברים אלא גם יוצרים קשר

תקשורת בלי קשר היא תקשורת מנותקת. ואתם מכירים תקשורת מנותקת טוב מאוד מהוויכוחים שלכם, מהמריבות שלכם, מהכעסים שלכם, מההאשמות שלכם. תקשורת עם קשר היא תקשורת מחברת, וגם אותה אתם מכירים טוב מאוד מההתפייסויות שלכם, מהסליחה שלכם, מההקשבה שלכם, מהעניין שלכם, מההכרה גם בצדק של דעה אחרת.

אבל תקשורת עם קשר נדירה מאוד בינינו, ומסיבה אחת: איש לא לימד אותנו לדבר וליצור קשר. מכל מי שהשפיע על התפתחותנו ראינו בערך אותו הדבר: התרכזות בצרכים אישיים, אדישות לצרכים של אחרים, והרבה כעסים ושיפוט וביקורת והאשמות. אז הנה כמה תובנות שיעזרו לכם לעשות את המעבר לתקשורת אחרת:

תקשורת זה לא רק לדבר אחד עם השני, תקשורת זה קודם כל ליצור קשר זה עם זה.

תקשורת זה לא רק להתייחס בכבוד זה אל זה, תקשורת זה קודם כל לכבד אחד את השני.

תקשורת זה לא רק לשוחח, תקשרת זה קודם כל להקשיב.

תקשורת זה לא רק להיות נוכח בשיחה, תקשורת זה קודם כל להרגיש שייכות כלפי האדם שאתו משוחחים.

תקשורת זה לא רק לדרוש ולתבוע, תקשורת זה קודם כל לברר ולהציע.

תקשורת זה לא רק להילחם על מה שאנחנו רוצים, תקשורת זה קודם כל להבטיח מענה למה שכולם רוצים.

אז שוב ושוב, הכל תלוי בגישה שלנו, כי עם גישה מנותקת לא נוכל להיות מאושרים, ועם גישה מתחברת תמיד נרגיש שאנחנו כאן ביחד, בטוב וברע.

חייבת להיות דרך אחרת להתייחס אחד אל השני, ומרכז גרנות הוקם כדי להציע לכולנו מפתח להתייחסות בין-אישית בדרך חדשה.

שתף את הכתבה: