לתת לרגשות לדבר זה קשה

לא מספיק שהמסר שלכם יוצא מלבכם. כדי שיהיה קשר ביניכם צריך המסר שלכם גם להגיע אל לבו של השני. אחרת זה קצר.

אין לכם בעיה של דיבור. אתם מדברים ביניכם בלי סוף, ועם כמות המילים שאתם מוציאים מפיכם אתם יכולים לכתוב ספר שלם תוך שבוע אחד. אתם מדברים על הקשיים שלכם, על הילדים שלכם, על התכניות שלכם, על הכל. אבל האם אתם מצליחים להעביר ולו רק מסר אחד ויחיד מלב אחד אל הלב השני?

קצר בתקשורת נוצר כשכל אחד מהצדדים מתרכז בכאב של עצמו ובציפיות של עצמו.
קשר בין בני הזוג נוצר כשכל אחד מהם מגלה עניין בדברים של השני, בכאב שלו ובציפיות שלו.

לדבר זה קל. כל אחד מדבר. לומר את מה שיש בלב ולהבטיח שהמסר הזה יגיע אל לבו של השני, זה קשה. אבל תקשורת מלב אל לב היא התקשורת היחידה שיש לה ערך, כי רק כך אתם יוצרים ביניכם קשר. אז אם אתם רוצים באמת קרבה נפשית אחד ביניכם, אתם צריכים רק דבר אחד: להחליף תקשורת עם קצר בתקשורת עם קשר.

לתת תרגשות לדבר

שימו לב: לא מדובר כאן במסר מהלב. מדובר כאן במסר מלב אל לב. כי לא מספיק שהמסר שלכם יוצא מלבכם. כדי שיהיה קשר ביניכם צריך המסר שלכם גם להגיע אל לבו של בן זוגכם ולהשתכן בתוכו. אחרת זה קצר. ולא מספיק שבן זוגכם זועק אליכם מלבו, כי כדי שיהיה קשר ביניכם צריך גם המסר שלו להגיע אל הלב שלכם. אחרת זה קצר.

קצר בתקשורת נוצר כאשר שני אנשים רק מדברים על עצמם ומפריכים את ההאשמות של השני, ושניהם מפסידים. קשר בתקשורת נוצר כששני הצדדים מרוויחים גם ממה שהם אומרים וגם ממה שהם שומעים.

אז אולי יש ביניכם תקשורת, אבל ייתכן מאוד שזאת תקשורת עם קצר שבה שניכם אומרים את הדברים שאתם רוצים להשמיע, וכל אחד מכם שומע רק את הדברים שהוא מוכן לשמוע. בתקשורת עם קשר שומע כל אחד את הדברים שיכולים ללמד אותו משהו חשוב גם על השני וגם על עצמו.

תקשורת יכולה לנתק אותנו או לחבר בינינו. תחשבו כמה פעמים ניסיתם לדבר עם בן זוגכם על משהו שמפריע לכם, אבל הוא התעקש לדבר רק על מה שמפריע לו. או תחשבו כמה פעמים ניסיתם לדבר על המצוקה שלכם, אבל הוא הכחיש שהוא אחראי לזה. או תחשבו על כל אותן שיחות ארוכות ועמוקות שניהלתם כדי להבין אחד את השני, אבל כל אחד היה עסוק רק בהגנה על עצמו.

הסוד פשוט: קצר נוצר כשכל אחד מהצדדים מתרכז במסר של עצמו, בכאב של עצמו ובציפיות של עצמו. קשר נוצר כשכל אחד מהצדדים מגלה עניין בשני: במסר שלו, בכאב שלו ובציפיות שלו.

כשאתם בקצר אף אחד מכם לא מקשיב ולא שומע ולא מקבל את הטענות של השני. כשאתם בקשר אתם אף פעם לא פוסלים טענה של הצד השני אלא מוכנים תמיד להתייחס אליה.

אז הפסיקו לחפש דרכים לפתור את הקצר בתקשורת שלכם, ובמקום זה התחילו ליצור קשר ביניכם על ידי עניין עמוק של כל אחד במסר שהשני רוצה למסור לו.

שתף את הכתבה: